نشست مجمع فناوري و نوآوري

مشاوره تخصصي دانش بنيان

نشست مجمع فناوري و نوآوري

۵ بازديد

شركت هاي دانش بنيان حوزه هوش مصنوعي

دانش بنيان ها در حوزه هاي مختلفي در حال فعاليت هستند. از جمله ي اين حوزه ها هوش مصنوعي است كه با حمايت هاي صورت گرفته توسط دولت اين شركت ها در اين زمينهخ نيز موفقيت هاي چشمگيري كسب كرده اند. در ادامه به بررسي سخنان دكتر ستاري در اين باره پرداخته و توجه شما را به اطلاعات بيشتري در اين زمينه جلب مي كنيم. 

سورنا ستاري در اولين نشست مجمع فناوري و نوآوري استان تهران كه با حضور شهردار و استاندار تهران در كارخانه نوآوري آزادي برگزار شد، افزود: تنها در يك شركت ايراني ۵۰۰ نفر در حوزه برنامه نويسي هوش مصنوعي فعاليت مي كنند و اين يك افتخار براي كشور است.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر يك هم افزايي بين افراد و بازيگران اكوسيستم نوآوري ايجاد شده كه بايد از آن ها تشكر ويژه اي داشته باشيم.

معاون رئيس جمهوري اظهار داشت:

از ٢ سال پيش ايجاد شبكه نوآوري در كشور شروع شد،  ما در ايجاد اين شبكه براي تهران موفق بوديم و به صورت مجازي آن را در استان ها توسعه داديم اما با صراحت مي توان گفت كه در توسعه شبكه مجازي استان ها موفق عمل نكرديم.

شركت هاي حوزه هوش مصنوعي

افتتاح شهر نوآور

ستاري ادامه داد: همان طور كه جوانان در اقتصاد دانش بنيان سرمايه آن هستند، در تعريف شهر نوآور بايد شهرداري نيز خود شريك شتاب دهنده كسب و كار باشد، زيرا يك شهرداري مي تواند بازار بزرگي در حوزه كسب و كارهاي نو داشته باشد و درآمدي از آن كسب كند.

وي با تأكيد بر اين كه شهرداري به تنهايي يك بازار بزرگ در اختيار دارد ، گفت:  اما شهرداري تهران نمي داند كه اين شهر بزرگ چه بازار بزرگي است تا آن را در اختيار بگيرد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري افزود: اين جمعيت از يك شهر مي تواند منجر به ارائه نوآوري هايي در سرويس ها و خدمات باشد، در سال ۹۴ درخصوص راه اندازي سرويس حمل و نقل اينترنتي مناظره هايي انجام شد ولي شهرداري همواره اين امر را مطرح مي كرد كه حمل و نقل عمومي در حوزه خدمات شهرداري است و ارايه خدمات اينترنتي را جدي پيگيري نكرد، حال مي بينيم كه سرويس هاي اسنپ و تپ سي در كشور فعال و سهام قابل توجهي دارند كه اگر شهرداري در توسعه آن ها نقشي نداشت، مي توانست سهامدار آن نيز باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.