تاكسي هاي هوايي

مشاوره تخصصي دانش بنيان

تاكسي هاي هوايي

۱۳ بازديد

تاكسي هوايي

تامين سوخت تاكسي 

رئيس گروه هوايي ستاد توسعه فناوري‌ هاي فضايي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، از معرفي ۱۰ فرودگاه براي تأمين سوخت ايرتاكسي‌ ها خبر داد.

آرش خانباشي در خصوص تاكسي هاي هوايي كه از جمله طرح‌ هاي حمايت شده توسط معاونت علم و فناوري هستند گفت: در پروژه تاكسي‌ هاي هوايي، بحث مقررات و آيين‌ نامه، تجهيزات و زيرساخت‌ ها، تأمين سوخت براي هواپيماهاي كوچك و آشيانه و محل استقرار براي ارائه خدمات به اين كلاس از پرنده‌ ها از اهميت بالايي برخوردار است.

خانباشي ادامه داد: در حال حاضر مي‌ توان از ظرفيت فرودگاه‌ هاي كم‌ تردد در اين خصوص استفاده كرد، اما مي‌ بايست جهت تردد مسافران رويه‌ هاي تردد اصلاح شده و حتي پايانه استقرار مسافران از پايانه‌ هاي پروازهاي برنامه‌ اي جدا شود.

وي با بيان اينكه تاكنون از زيرساخت‌ هاي بهره‌ برداري تاكسي‌ هاي هوايي در كشور تنها زيرساخت‌ هاي فرودگاهي، آن هم نه به صورت كامل ايجاد شده است، افزود: به همين دليل استفاده از تاكسي‌ هاي هوايي، همانند ساير هواپيماها در قدم اول نياز به زيرساخت هايي دارد كه جهت رفع آن‌ ها بايد برنامه‌ ريزي‌ هايي انجام پذيرد.


خدمات تاكسي هوايي

وي با بيان اينكه تاكسي‌ هاي هوايي از جمله هواپيماهاي كوچكي هستند كه اين معاونت در حال ساخت و ايجاد زيرساخت‌ هاي آن است، افزود: تاكنون علاوه بر ورود به مسائل طراحي و ساخت تاكسي‌ هاي هوايي، در صدد بوديم زيرساخت‌ هاي آن را فراهم كنيم تا زمينه استفاده از هواپيماهاي كوچك با ايجاد يك پايگاه سرويس‌ دهي در فرودگاه مهرآباد فراهم شود. در حال حاضر منتظر تكميل جاده دسترسي آشيانه به باند هستيم تا آماده بهره‌ برداري شود.

خانباشي با تأكيد بر اينكه يكي از الزامات استفاده از تاكسي‌ هاي هوايي ايجاد آشيانه‌ اي جهت سرويس‌ دهي به هواپيماهاي كوچك است، خاطرنشان كرد: «پيش از اين به فراهم‌ سازي زيرساخت آشيانه هواپيماهاي كوچك اشاره كرديم كه اكنون ساخت اين آشيانه در فرودگاه مهرآباد توسط مركز فنون و خدمات هوايي و با حمايت‌ هاي شركت فرودگاه‌ ها و ناوبري هوايي ايران به اتمام رسيده و قرار است پس از اينكه آماده سرويس‌ دهي به هواپيماهاي كوچك شد، رونمايي شود.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.